tiistai 31. tammikuuta 2012

Next stop: Shanghai!

Ajoimme eilen (29.01.2012) Santa Barbaraan, jossa varaamamme hotelli yllätti meidät täysin. Saimme pikemminkin pienen asunnon, jossa oli kaksi makuuhuonettta, vaatehuone ja vessa. Myös hotellin tarjoama aamupala oli vertaansa vailla. Tarjolla oli erilaisia muroja, mehuja ja leipiä. Jääkaapissa oli maitoa, jugurttia sekä aamiasburritoja. Taisipa olla reissun toinen aamupala, jolla oli myös hedelmiä.

Heti aamupalan nautittuamme päätimme suunnata Santa Barbaran rannalle ottamaan aurinkoa sekä katselemaan kaupungin meininkiä. Keli oli päivällä todella hyvä, sillä aurinko paistoi kirkkaalta taivaalta ja lämpöä oli 20 astetta. Rannalla olikin paljon porukkaa lenkkeilemässä, ottamassa aurinkoa ja ulkoiluttamassa koiraa. Kävelimme Santa Barbaran keskustan edessä olevan rannan oikeastaan edestakaisin, jonka jälkeen palasimme autolle ja otimme suunnan kohti Los Angelesia. Päätimme pysyä edelleen mahdollisimman lähellä rannikkoa reittivalinnassamme.Alla muutama otos Santa Barbarasta.

Matkalla pysähdyimme pelaamaan korttia Montecitoon ja tankkaamaan, jonka jälkeen ajelimme Malibuun etsien ruokapaikkaa. Matkalla talot vaihtuivat nopeasti huviloiksi, jotka olivat meren rannalla ja rinteillä. Tuumasimme yhdessä, että hintataso tällä seudulla on hieman liikaa meille ja jatkoimme matkaa Santa Monicaan asti. Santa Monicassa napsasimme muutaman kuvan auringonlaskusta ja kiertelimme edelleen etsien ruokapaikkaa. Tällä budjetilla Santa Monicastakaan ei löytynyt sopivaa ruokapaikkaa meille ja päätimme yhdessä ajella Los Angelesin hotellille, jonka läheltä löysimme lopulta varsin mukavan vietnamilaisen paikan.

Kolme viikkoa USA:ssa on mennyt todella nopeasti. Olemme nähneet ja kokeneet porukalla todella paljon, mutta nyt on aika lähteä opiskelemaan vaihtokohteisiin. Minä ja Pete suuntaamme Shanghaihin, Lauri Aucklandiin ja Matti Kuala Lumpuriin. Palaillaan siis Kiinasta!